Våra retreater och pilgrimsvandringar

Att studera kan innebära att vi som människor utvecklas, fördjupas och påbörjar identitetssökande. Universitetskyrkans uppdrag är den existentiella hälsan där kropp och själ möts.

Retreat

Ibland behöver vi trycka på pausknappen och ge oss utrymme att landa i våra liv. Retreat är ett sätt att få dra sig tillbaka en stund tillsammans med andra. Universitetskyrkans retreater inbjuder till stillhet, vila och tid för att bara vara.

Pilgrimsvandring

Att vandra är bokstavligen ett sätt att komma vidare i livet. I pilgrimsvandringen förenas den inre och den yttre resan. Rörelsen hjälper oss att få nya perspektiv. Många gånger är det en hjälp att göra delar av vår vandring tillsammans med andra. Något sker när vi går tillsammans. Just nu erbjuder vi inga pilgrimsvandringar.

"Vi tror att vi alla behöver tid för sig själv ibland. Tid att bara få vara, utan prestation. Tid för tankar som inte blir avbrutna. Stillhet och närhet till vårt innersta jag, till djupen i oss."

Stilla Stunder
- en miniretreat

Inled helgen i Hjorthagskyrkan med en meditativ förmiddag kl 9-11, lite som en mini-retreat med tid för att begrunda, söka eller finna... Här är tid för stillhet, tystnad och balans. Det bjuds på frukost.

Datum för våren: 20 januari, 10 februari, 2 mars, 23 mars, 13 april och 4 maj.

Ingen föranmälan utan det är bara att dyka upp.

För mer information: Julia Bjerleus.

Retreatdag i Hjorthagskyrkan

En halvdagsretreat i Hjorthagskyrkan som erbjuder tystnad, yoga, levande musik och tid att bara vara. Lunch och fika ingår.

Ny möjlighet i höst!

Pris: 50 kr/studerande, 100 kr/övriga.

För frågor: Julia Bjerleus.

Retreat
- En dag i Stillhet

En dag i tystnad med andra Andreaskyrkan. I tystnaden är du fri att använda dagen som du vill, läsa, skapa, låta tankarna komma ikapp. Under dagen serveras lunch och det finns möjlighet till ett" “landa-i-kroppen-pass” och meditation.

Ny möjlighet i höst!

För mer information, kontakta: Elisabet Ravelojaona.